Ter Deeve bestaat reeds 30 jaar. Tijd dus om de infrastructuur van het woon- en zorgcentrum en van de serviceflats aan te pakken zodat de bewoners in de beste omstandigheden kunnen verblijven.

Veel slijtage is van buitenaf niet zichtbaar. Zo is het buizenwerk tot op de draad versleten en moeten die grondig aangepakt worden. Lapmiddeltjes zijn niet meer voldoende.

OCMW-voorzitter Luc Vullers:

Onze bewoners en personeel verdienen in de toekomst zekerheid. Deze actie biedt die zekerheid.

Daarnaast is onze capaciteit momenteel te klein om bewoners én personeel zekerheid in de toekomst te bieden. Hiervoor hebben we een oproep gedaan naar mogelijke partners en was GVO Sint-Vincentius de enige partner die voldeed aan al onze voorwaarden. OCMW-raad, burgemeester en secretaris gaven dan ook toestemming om onderhandelingen met hen op te starten.

Ondertussen bouwde De Mandel 34 sociale huurappartementen en wordt alles in het werk gesteld om onze 50 serviceflats aan te pakken.

Tot slot wordt er ook gewerkt aan verbeteringen aan ons dienstencentrum dat een belangrijke ontmoetingsplaats is in de gemeente, in het bijzonder voor onze senioren. Daarom worden de feestzaal, restaurant en cafetaria mee opgenomen in het renovatieprogramma.