Burgemeester Dirk Verwilst overloopt het afgelopen jaar en wenst u allen prettige eindejaarsfeesten en een gelukkig nieuwjaar namens CD&V Meulebeke.

Beste Meulebekenaar,

We hebben nog enkele dagen af te tellen en het nieuwe jaar loert om de hoek.

2017 was een vrij rustig jaar. Er waren gelukkig geen bijzonderheden te noteren. Doch voor mijzelf en mijn familie was het een feestelijk jaar. Zelf ben ik vijftig geworden in augustus en heb dit met veel sympathisanten gevierd, waarvoor dank. Ook ons 25 jaar huwelijk en de speciale verjaardag van de kinderen die 18 en 21 werden hebben we feestelijk gevierd. Volgend jaar zal het op familiaal vlak wat minder druk zijn.

Maar er zal een andere drukte zijn in 2018.

De gemeenteraadsverkiezingen die op 14 oktober gepland zijn, gaan ongetwijfeld veel energie vragen. We zijn volop bezig mensen te zoeken die mee willen besturen in Meulebeke. Vooral mensen die gedreven zijn met goesting om te werken binnen het bestuur en beschikken over competenties, m.a.w kandidaten die ons beleid verder willen uitdragen. We horen en zien elkaar ongetwijfeld rond de zomermaanden voor een babbel.

Op bestuurlijk vlak is en blijft het uiteraard heel druk. We hebben grote stappen gezet op vlak van digitalisatie. Binnenkort kan je desgewenst bijna alles digitaal reserveren. Ook de samenwerking tussen GVO en het OCMW is een belangrijke stap naar de toekomst toe voor de ouderenzorg. We stevenen af op een record aantal senioren en we moeten zorgen dat we hen de nodige zorg en opvang kunnen verlenen. Zij verdienen het om waardig oud te worden in een mooie en kwalitatieve omgeving De voorbereiding en de opvolging van de vele wegenwerken, het kasteel, het algemeen dagelijks beleid en zo veel meer zorgen voor een goed gevulde agenda.

Ik wil u allen een fijn en vooral gezellig eindejaar toewensen. Geniet met de familie van die mooie traditionele momenten, waar we elkaar het allerbeste toewensen, zelfs gewoon bij elkaar zijn en even tijd vrijmaken om te feesten of te luisteren naar alleenstaanden is belangrijk. Geniet van de kleine dingen, een echte vredeswens overbrengen en beseffen dat bijna iedereen hier welvarend kan leven en eigenlijk niets tekort heeft als hij wil/kan werken.

Vergeet vooral niet dat je steenrijk bent, wanneer je gezond bent. Dus acht u iedere dag een koning en wees gelukkig. Ik wens het jullie allen toe voor het nieuwe jaar 2018. Een jaar van liefde en geluk met een uitstekende gezondheid voor u en uw familie

Gelukkig Nieuwjaar

Uw burgemeester Dirk Verwilst